Podišiel som teda bez čakania k okienku, aby som vybavil svoju hotovostnú operáciu. Po dôkladnom skontrolovaní všetkých mojich údajov z OP (občiansky preukaz), aspoň tak sa zamestnanci tvária (pritom si vás ešte na začiatku celého preklepnú, aké máte v banke účty, ké poplatky platíte, aký typ účov využívate...), žačala pracovníčka spracovávať moju požiadavku.
"Všetko ostatné už prebehlo v rýchlom slede a bez zbytočného zdržovania. Keď som si však už ukladal peniaze do peňaženky a bol na odchode, môj OP stále lišiacky ležal za priehradkou na tej druhej strane. Po jeho vypýtaní mi miesto jeho podania pracovníčka oznámila skvelú správu.
„Viete, že minulý mesiac ste neplatili žiadne poplatky na bežnom účte“? (vyberal som z vkladnej knižky, viď. vyššie) Hmm...zamyslel som sa.
„Skvelá správa, ďakujem.“ Takže tento zvýhodnený balík môžeme predĺžiť, nečakala na moju odpoveď.
„Ozaj, počuli ste o našich výhodných terminovaných účtoch?“ A už položila predo mňa nachystaný letáčik, ktorý držala asi 5 minút na kolenách. „Ročná viazanosť s úrokom 3%, dvojročná s úrokom 6%“.
„Ďakujem, ale momentálne nemám o tento produkt záujem“. Rozlúčil som sa, a s OP v ruke som odišiel.
Banky sa menia. Na jednej strane sa hovorí, ako je potrebné podporiť domácu spotrebu, na strane druhej banky menia svoju politiku a miesto požičiavania peňazí, začali ponúkať sporenie. Na jednej strane logický krok, prispôsobujú sa momentálnej situácii na trhu, na druhej strane, vraciame sa oäť pred rok 1997, keď bola poskytnutá prvá hypotéka?